Фирма

Навијачи Војводине на финалу Купа Србије у Београду 2011. године

Фудбалски клуб Војводина један је од најпопуларнијих и најпознатијих фудбалских клубова у Србији, са традицијом дужом од 100 година и као такав, одувек је имао своје верне навијаче, махом са територије Новог Сада и околине.

Међутим, у пролеће 1989. године, све мање групе организованих навијача Војводине ујединиле су се у једну велику, јединствену навијачку групу, коју су назвали “Ред Фирм”. Инспирацију за ово име, војводинаши су нашли у називу навијачке групе популарног лондонског клуба Вест Хем јунајтеда – Интер Сити Фирм, с тим да су речи “Интер Сити” заменили речју “Ред”, због црвене боје у основи грба и дреса Војводине.

Практично одмах по стварању Ред Фирма, група од неколико десетина навијача Војводине одлучила је да оснује своју подгрупу, која би деловала аутономно као део Ред Фирма. Желећи да својој групи дају српско име, навијачи који су је основали одлучили су да групу назову Фирма и они су, заједно са осталим организованим навијачима Војводине, те 1989. године и касније, утакмице посматрали са источне трибине “Карађорђа”.

Међутим, 1996. године, Фирма је одлучила да се издвоји из Ред Фирма и пресели се на некадашњи “велики југ”. Постављајући јасна и стриктна правила о чланству групе, међу којима су и то да се у групу примају само пунолетни чланови, да сваки навијач на утакмицу мора долазити са обележјем групе или клуба, да се клуб мора пратити и на гостовањима итд, Фирма је почела да бележи свој велики успон у бројности, организацији и значају за живот и рад самог клуба.

Коначно, када је група довољно порасла и ојачала, 2003. године Фирма се преселила на северну трибину, а одмах потом, на тој страни стадиона јој се придружио и Ред Фирм, који од тог момента практично постаје део Фирме. Свега две године касније, Фирма постаје још значајнији сегмент клуба, од момента када су неки њени чланови постали чланови у клупској Скупштини као највишем клупском телу, те на тај начин стекли могућност да контролишу и на институционалан начин позивају на одговорност сваку управу клуба.

На свакој утакмици у Новом Саду, Војводина може да рачуна на подршку око 300 највернијих фирмаша, док на значајнијим мечевима на северу “Карађорђа” зна да се окупи и до 2.000 навијача Војводине. Фудбалери Воше могу да рачунају на подршку Фирме где год да играју и то не само у Србији, већ и у иностранству, а најмасовнији одлазак навијача Војводине на гостовање забележен је на финалу Купа Србије 2013. године у Београду, када је на утакмицу против Јагодине отпутовало око 11.000 војводинаша, при чему је караван из Новог Сада бројао преко 100 аутобуса.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Политика приватности.
I Accept

Осим по праћењу и навијању за Војводину, навијачка група Фирма позната је и по својим хуманитарним акцијама, па су тако фирмаши учествовали у акцијама давања крви, прикупљања средстава за српске породице на Косову и Метохији, прикупљања средстава за особе којима је била потребна скупа медицинска помоћ, а многи навијачи Војводине организовано су учествовали у борби против страшних поплава које су 2014. године биле задесиле Србију.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Политика приватности.
I Accept

С друге стране, организовани навијачи Војводине увек су били познати по својој аполитичности и никада нису пружали јавну подршку било којој политичкој опцији. Како то и сами често кажу, њихова једина странка је – фудбалски клуб Војводина.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Политика приватности.
I Accept